dimarts, 23 d’abril del 2013

Segueix el rumb de l'esplai

Aquest cap de setmana passat va tenir lloc a Salou la Trobada de Monitors del MCECC (Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans). Crec que se n'ha parlat molt poc als mitjans, tot i que no ho vaig poder veure perquè durant el cap setmana vaig estar desconnectat de l'actualitat. "Segueix el rumb de l'esplai" n'era el lema.

Com a monitor d'esplai d'un dels components de la federació, el MCEC, no m'ho podia perdre així que vaig sortir de casa ben d'horeta, amb el cotxe cap a Salou. Informo que el peatge des de Martorell fins a la sortida 35 de l'autopista, a dia 21 d'Abril de 2013, costava 8.65€ i la tornada tres quarts del mateix.

Vaig arribar a Salou i vaig poder aparcar perfectament a la zona d'aparcament dels Emprius. Tot seguit vaig anar a la zona de la trobada i embolica que fa fort. Després de dinar algunes personalitats relacionades amb el món del lleure i/o de Salou van fer els seus discursos, monòtons i buits de contingut, que busquen la foto fàcil i l'aplaudiment forçat. Després vam fer tallers, en el meu cas n'havia seleccionat un d'esports alternatius. M'ho vaig passar molt bé, i malgrat tot em vaig fer un forat al pantaló i un genoll pelat.

Acte seguit vam berenar, cortesia de l'Auditori, un trosset de coca i xocolata calenta, allò que ve menys de gust un dia acalorat i just després de fer esport. Però m'ho vaig prendre, que un mai sap quan tindrà gana...

Llavors hi va haver una xerrada/conferència, a càrrec de Juanjo Fernández, que havia tingut de professor a l'escola (casualitat?), en alguns crèdits variables. No sé si em reconeixeria, però jo a ell sí. Va ser una xerrada molt dinàmica, així que no em vaig adormir com em pensava que passaria.

Després vam veure un espectacle de correfocs i vam sopar tot seguit. L'activitat de la nit ens va portar fins a gairebé la mitjanit, quan l'Orquestra All i Oli ens va delectar amb un concert que va durar aproximadament dues horetes. Allà em vaig quedar mig afònic. Acabada la música vam anar a dormir, tot i que amb la munió de gent que corria per allà era difícil, i vaig dormir poc i a ratxes. Al final a allò de les 7:30 em vaig acabar de despertar, em vaig vestir i a punt per seguir amb la trobada.

Després d'esmorzar vam realitzar l'activitat del matí, que ens duria per la part més turística i transitada del poble de Salou, que és el passeig marítim i la platja. Acabada l'activitat hi va haver l'eucaristia, no oblidem que es tracta d'una trobada de centres d'esplai cristians. El dinar va venir a continuació. Fideuà i gelat de xoco-vainilla. Força bo i molt apetitós.

Finalment va arribar l'acte de cloenda, on vam fer una xarxa amb fils de plàstic i el moment de recollir el record, que era una samarreta taronja molt guai on es pot llegir al davant "Sóc Monitor/a, Som Moviment". Comiats i cap a casa. Cap de setmana completet.

1 comentari:

  1. Benvolgut, m'ha fet molta il.lusió que la meva xerrada fos prou dinàmica com perquè no t'adormissis... i haver estat professor teu en crèdits variables! M'alegro que estiguis en el món esplaiero i confio que ens podrem saludar alguna vegada. Endavant!
    Una abraçada, Juanjo.

    ResponElimina