dijous, 12 de desembre del 2013

Sí o Sí, i per què no?

"Ja la tenim aquí!" que en dirien alguns,

S'ha fet pregar, i força, però per fi tenim el que seria la pregunta i la data. Després de dos dies de reunions semi-secretes entre els grups parlamentaris de CiU, ERC, ICV-EUiA i CUP, avui hem dinat amb un bombardeig constant de declaracions i connexions especials.

Com que som catalans, volem el doble de feina, i per això en tindrem dues, de preguntes. La primera seria:

- Vol que Catalunya esdevingui un Estat?

I la segona, relacionada amb la primera, seria:

- En cas afirmatiu, vol que aquest Estat sigui independent?

Pregunta i Data de la Consulta

La data, tal i com mostra la imatge, seria cap al 9 de Novembre de l'any vinent.

A mi, personalment, qualsevol cosa que no fos excessivament enrevessada em semblava bé, tot i així trobo estrany que s'hagi optat pel format de doble pregunta. La data, però, sí que em sembla allunyada de l'11-S i espero que això no faci abaixar el soufflé. Jo tinc clar el que votaré.

Les reaccions no s'han fet esperar, des de la meseta segueixen amb les seves tàctiques de quinqui a la sortida de l'escola, cosa esperable i fins a cert punt, normal.

He llegit que algú deia que aquest acord deixa el PSC en calces, ja que podria votar no a la primera pregunta i tots contents, però bé, què hi farem amb un paio que quan té l'oportunitat de fer propaganda del seu programa electoral a la TV comença dient "si, miri, bona nit..." i que el seu pare es declara obertament independentista.

La reacció de PP i C's no la comento ja que és la mateixa que la mesetària però en petit.

Em falta per veure la reacció, probablement tardana, de l'amic Duran i Lleida, queixant-se per qualsevol cosa. I això que en aquesta consulta té l'opció de votar NO a que Catalunya sigui un Estat, fins i tot votar Sí a la primera i NO a la segona.

He de dir que aquesta notícia a mi m'agafa un pèl en calces ja que feia temps que volia fer un article d'opinió on proposava votar no a la consulta, donant com a hipòtesi que la pregunta sofrís un gir d'intencionalitat, fent que fos quelcom com:

- Vol que Catalunya segueixi formant part d'Espanya?

De forma que aquesta suposada pregunta no entrés en conflicte amb la Constitució. Però com que se m'han avançat, ja no el podré fer.

Tindrem un any 2014 força entretingut, em moro de ganes de veure què fa l'Estat espanyol per tal d'impedir la consulta, de fet, ja ho he dit molts cops, friso per veure entrar els tancs a Barcelona, i veure com reaccionaria Europa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada